Masaj Terapisi

Masaj Terapisi Nedir?

Terapistler tarafından kaslar ve vücudun diğer yumuşak dokularını bastırmak, ovmak veya hareket ettirerek yaptığı işleme masaj terapisi denir. Terapistler genellikle ellerini ve parmaklarını kullanırlar fakat bazen kollarını, dirseklerini ve ayaklarını kullanan terapistler de vardır.

Masaj terapisinin çok farklı uygulamaları vardır.

Masaj Terapi Tipleri

İsveç Masajı

İsveç masajında terapist uzun dokunuşlar, yoğurma, derin dairesel hareketler, titreşim ve darbeler kullanır.

Spor Masajı

İsveç masajına benzerlik gösterir ve özellikle sporcuların ihtiyaçlarına göre uyarlanmıştır. Birçok diğer örnek arasında derin doku masajı ve tetik nokta masajı bulunur; bu miyofasiyel tetik noktalarına, bastırıldığında acı veren ve vücudun diğer bölgelerinde belirtilerine neden olabilen kas “düğümlerine” odaklanır.

Masaj Terapi Uygulaması Nerelerde Yapılır?

Masaj terapistleri özel ofisler, hastaneler, bakım evleri, stüdyolar ve spor ve fitness tesisleri dahil olmak üzere birçok ortamda yapılmaktadır. Bazıları aynı zamanda hastalarının evlerine ve iş yerlerine gider. Genellikle sakin ve rahatlatıcı bir ortam sağlamaya çalışırlar.

Masaj terapisinin zararı var mıdır?

Masaj terapisi az sayıda ciddi riskler taşıyor görünüyor, tabii doğru bir şekilde eğitilmiş bir terapist tarafından gerçekleştirilirse ve uygun önlemler alınırsa. Rapor edilen ciddi yaralanma sayısı oldukça azdır. Masaj terapisinin yan etkileri geçici ağrı veya rahatsızlık, morarma, şişme veya masaj yağlarına karşı hassasiyet veya alerji içerebilir.

Masaj terapisinin Faydaları Nelerdir?

Kas ağrıları, eklem ağrıları, enerjisizlik, depresyon, aşırı gıdıklanma, bedensel temastan rahatsız olma, fazla düşünme, hayattan tat alamama gibi fiziksel ve zihinsel kaynaklı sorunların rahatlatılmasında etkilidir

Zihinsel stres ve fiziksel darbelerin kas ve sinir sisteminde yarattığı gerilimlerin gevşetilmesine yardımcı olur. Rahatlayan kas ve dokularda kan akışı canlanır ve beden daha sağlıklı hale gelir.

Kaslardaki gerginliğin ve bedeni sürekli kontrol etme eğiliminin farkedilmesini sağlar.

Masaj terapisinin Faydalı Olduğu hastalıklar

• Masaj tedavisi bel, boyun ve sırt ağrısı gibi durumlarda faydalıdır
  • Kanser hastalarında en azından kısa bir süre için de olsa ağrıların masajla azaltılabilir
  • Masaj tedavisi depresyonu azaltmaya yardımcı olur.
  • Fibromyaljiyle alakalı ağrı, yorgunluk ve diğer semptomlarla ilgili durumlarda masaj tedavisi faydalıdır.
  • Bilimsel çalışmalar erken doğan bebeklerde ılımlı (orta basınçlı) masajın bebeklerin kilo almasına yardımcı olabileceğini göstermektedir.