Manuel Terapi

Manuel Terapi Nedir?

Vücudumuzdaki kas, bağ ve eklem bölümlerinin etkilenmesiyle ortaya çıkan ağrı ve fonksiyon kayıplarının özel tekniklerle ( mobilizasyon ve manüplasyon teknikleri )  tedavi edilmesine ‘’manuel terapi ‘’ diyoruz.

Manuel Terapiyi Kimler Uygular?

Manuel Terapi, bu konuda özel eğitim almış uzman kişiler tarafından yapılır.

Manuel terapistler, özel birtakım teknikleri içeren vücudun biomekaniklerini kullanan ve insanın doğal hareket etme yeteneğinden referans alan bir fizik tedavi  ve rehabilitasyon  tekniklerini kullanabilen kişilerdir.

Manual therapy

Manuel Terapide Hastalık nasıl Teşhis Edilir?

Manuel Terapist, hasta şikayetlerinden yola çıkarak eklem ve çevresindeki anatomik yapıları birtakım özel testlerle kontrol eder ve eklem ve çevresi dokulardaki ağrı oluşturan mekanizmaları ortaya koyar.

Bu konuda temel prensip ,vücudumuz bir makine gibi çalıştığında hem kendi ağırlığından kaynaklanan hem yerçekimini yenme stratejisi hem de güç ortaya çıkaran kasların etkisiyle bazen de günlük yaşam hareketlerini icra ederken fark etmeden aldığımız vücut bütünlüğünü bozan travmaların neticesiyle normal yapı ve görevini kaybederek bozulma gösterir.

Bu bozulma başlangıçta vücut bütünlüğümüzde yapısal değişiklikler meydana getirmezken aynı mekanizmaların uzun süreli tekrarları bazen de değiştirilemeyecek tarzda yapısal bozukluklara neden olur ( kireçlenmeler , fıtıklar ,kas –bağ yırtıkları ve deformitreler buna örnek gösterilebilir )

Manuel terapist, işte bu noktada hem bozulan işleyişi ortaya çıkarmakta hem de eğer mümkünse bozukluğun yeniden düzeltilmesini sağlayacak tedavi yöntemlerini planlayarak kişilerin sağlığını korumak ,düzeltmek ve onların eskisi gibi ağrısız hareket etmelerini sağlayan sağlık uzmanlarıdır

Manuel Terapide Hangi tedavi Yöntemleri Kullanılır?

Manuel terapistler, tedavi yöntemlerini uygularken hem vücudun ortaya çıkardığı güç mekanizmalarını hem de ellerini kullanırlar. Yani dışarıdan bir ilaç, cihaz veya elektriksel yönteme baş vurmazlar. Çünkü sorun zaten vücudumuzun patolojik hareketleri neticesinde açığa çıkan ağrı ile ilgilidir.

manuel terapi

Manuel terapinin diğer tedavilere göre avantajı var mıdır?

•   Diğer tedavilere göre daha kısa sürede iyileşme görülür
    •     Tek seansta bile ağrının büyük kısmı giderilebilir
    •     Başarı oranı oldukça yüksektir
    •     Problemli bölgeye direk uygulamalar yapıldığı için hızlı ve etkili bir çözüm sağlar
    •     Uygulamalar tamamen kanıta dayalı tıp ve klinik bilgiler kullanılarak yapılır
    •     Herhangi bir ilaç kullanımı gerektirmez, tamamen doğal yöntemler kullanılır.
    •     Hiçbir yan etkisi yoktur.
manuel terapi

Manuel terapi Hangi hastalıklarda etkilidir?

• Bel rahatsızlıkları: Bel fıtığı, faset eklem blokajları, kanal daralması, bel kayması
    Boyun rahatsızlıkları: Boyun fıtığı, boyun düzleşmesi, faset eklem problemleri, boyunla ilişkin baş ağrısı
    Omuz problemleri: Kas yırtılması, Donuk omuz, İmpingement (sıkışma) sendromu,
    Dirsek problemleri: Ekstansörtendinit(Tenisçi dirseği), Fleksörtendinit(golfçü dirseği) ulnar sinir tuzak nöropatisi