AKUPUNKTUR

AKUPUNKTUR NEDİR?

Akupunktur, vücuttaki tanımlı noktalara iğne batırılarak uygulanan bilimsel bir tedavi  yöntemidir.

Akupunktur; insan beyninde limbik sistem adlı bölgenin çalışmasını düzenleyerek etki yaratır.

Limbik sistem; otonom sinir sistemi üzerinden bir yandan organ fonksiyonlarımızı yönetirken digger yandan stress uyaranlarına karşı vücudumuzu sağlıklı tutmaya çalışır. Bu fonksiyonunu kişinin karşılaştığı stress uyaranına göre organ fonksiyonlarını düzenleyerek yapar.

AKUPUNTURUN FAYDALARI NELERDİR?

Akupunktur; öncelikle  organ fonksiyon bozukluğuyla ortaya çıkan hastalıkların tedavisinde kullanılır.

Akupunktur kişinin  strese karşı dayanıklılığını arttırır, hastalıklara karşı direnç mekanizmalarını güçlendirir.

Akupunktur; iç organlarımızın fonksiyonlarını ve hormonal sistemin çalışmasını denetler ve düzenler.

Akupunktur; sedatif etki oluşturur, hastanın kendini daha sakin ve huzurlu hissetmesini sağlar.

Hangi Bölgelere akupunktur Uygulanır?

El Bölgesi

Kulak Bölgesi

Baş ve Yüz

Ayak Bölgesi

Sırt ve Boyun

Bel Bölgesi

akapuntur-tedavisi

Akupunktur hangi hastalıklara iyi gelir

Akupunktur; endorfin denen ve insan beyninin belli bölgelerinde salgılanan morfin benzeri ağrı kesicilerin salgılanmasını sağlar. Bu etkisi nedeni ile akut ve kronik ağrılarda etkili bir tedavi yöntemidir.

Akupunktur; kas gevşetici etkisi ile özellikle boyun, sırt ve bel kaslarında künt travma, terliyken hava akımına (klima vb.) maruz kalma sonucu veya stresle ortaya çıkan kas gerginliği ve kas tutulmalarının kronikleşmeden rahatlamasını sağlar.

Akupunktur; alerji mekanizmalarını düzenler ve alerjik reaksiyonların (alerjik burun akıntısı, burun tıkanıklığı, ürtiker vb. gibi)  kısa sürede iyileşmesine katkıda bulunur.

Akupunktur; açlık duygusunu regüle eder ve biyolojik saati dengelemede yardımcı olur. Bu etkisi obezite(zayıflama) tedavisinde ki yerini öne çıkarır.

Kimler Akupunktur Yaptıramaz

1.Emziren anneler (ilk 6 ay)
2.Radyoterapi ve kemoterapi görmekte olan kanser hastaları
3.Kalbine pace-maker (kalp pili) takılmış olan kişiler.
Bunların haricinde herkese uygulanabilir.